Gode ideer fortjener å bli store

Ville du etablert ny virksomhet på et sted som har dette som sitt kjennetegn? I så fall er Grenland i Telemark stedet du bør satse.

”Gode ideer fortjener å bli store” er nemlig selve essensen i det som karakteriserer oss og næringslivet vårt – det beskriver merkevaren Grenland. I Grenland har vi en innovasjonshistorie som strekker seg tusen år tilbake i tid, men vi foretrekker å se fremover. Vi elsker å se mulighetene, og vi er eksperter på å omsette ideer til effektiv produksjon og drift. I Grenland har vi kompetansen, kapasitet og infrastrukturen som skal til for å skape kommersielle suksesser.Eller sagt på en annen måte: I Grenland kan vi gjøre gode ideer store!

Gull verdt

Å bygge solide merkevarer er tidkrevende. Merkevarebygging handler i sin enkelhet om å gi bedrifter, tjenester eller produkter en tydelig og differensiert rolle som skaper opplevd merverdi. Det handler om å ta kontroll over eget omdømme eller rennommé gjennom å bygge opp og styre hele verdikjeden etter et grunnleggende konsept eller ide.  

En kjent merkevare er gull verdt. En sterk merkevare gir opplagte fordeler: Økt popularitet og lønnsomhet, mer salg og oppmerksomhet, for å nevne noe. Ikke minst vil en sterk merkevare tiltrekke seg de beste arbeidstakerne.

Bli med og bygg merkevare!

Ved å styrke merkevaren Grenland, vil vi sammen kunne skape flere arbeidsplasser og øke stoltheten for vår region. Det er dette som er de to viktigste effektene av å bygge Grenland som brand. Sammen kan vi skape en positiv spiral som gir oss vekst og utvikling.

Dette ønsker vi i vekst i Grenland å ha et spesielt fokus på fremover, basert på mandatet vi har fått gjennom Strategisk Næringsplan 2012-2015. Vi er samtidig avhengig av andre aktører, og heier på alle gode tiltak som gjøres for å sette regionen vår på kartet, men vi har et ønske om at vi klarer å samarbeide i større grad slik at det vi sier blir slagkraftig og synlig i og utenfor egne region. På denne måten kan det tenkes at vi oppnår økt oppmerksomhet og vi jobber smartere både ressursmessig og økonomisk med området.  

Felles budskap - synlighet!

Tenk om Grenland blir stående som den regionen i Norge hvor det er enklest å etablere og drive business, at vi har de beste forutsetningene for å lykkes – at vi tiltrekker oss mennesker og bedrifter som er villige til å satse!

Et felles budskap hjelper oss litt på veien, men aller viktigst er det at vi faktisk oppleves å være en region hvor gode ideer får liv og kan vokse seg store.I Vekst i Grenland tar vi grep for at det skal oppleves enkelt og smidig å komme til Grenland. Samlokaliseringen på Klosterøya gjør at det nå blir én port inn til virkemiddelapparatet, til beslutningstakere og andre nøkkelpersoner. I tillegg vil et større miljø gjøre oss til et enda mer profesjonelt vertskap, der vi jobber mer koordinert og dedikert. Vi vil opplagt være i bedre stand til å gjøre gode ideer store i tiden som kommer. Vi vil jobbe strategisk for å synliggjøre vår region, og vi håper at flere aktører vil jobbe sammen med oss om dette. Vi er allerede i gang med magasinet gode ideer fortjener å bli store, profilering på Torp med Herøya Industripark og Visit Grenland. Det vil skje mer,  for i Grenland fortjener gode ideer å bli store! 

Skjermbilde 2014-12-17 kl. 10.32.25 - Du har ikke tilgang til å se dette objektet.

klikk bildet for å lese brosjyren

 

Temabilag; Powered by Telemark

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.