70 gode grunner for å besøke Kragerø Resort

Kragerø Resort er historien om en god dose positiv galskap og lidenskap for å gi gjestene en gedigent opplevelse i Kragerøs fantastiske skjærgård. Det er historien om gründerskap, 70 ansatte og 70 gode grunner til suksess. 

Sommersesongen er allerede i gang. 70 profesjonelle fagfolk fra hele verden med service som livsstil står klare for å gi alle gjestene minnerike dager med kjæreste, familie, venner og kollegaer. Medarbeiderne savner gjestene sine når de har fri, og gleder seg til å møte dem hver dag når de kommer på jobb.

Josefin Evaldsson (24), 1. resepsjonist:

– Velkommen! Hva kan jeg gjøre for deg? 

Slik møter resepsjonisten gjestene som spaserer gjennom glidende glassdører og inn i den eksklusive, moderne lyse hallen. Der står Josefin Evaldsson fra Borås klar til å sørge for at gjestene får et godt opphold på hotellet .

– Å se gjesten før gjesten ser meg, er mitt mål. Jeg møter dem med et smil.

– Alle som kommer hit er mine gjester. Jeg er glad i dem, og savner dem når jeg har fri, forteller Josefin. Hun gikk på kokkeskole i Sverige før hun satte kursen til Norge og Telemark. Til Kragerø Resort kom hun i 2013, og har raskt steget i gradene til 1. resepsjonist.

– Å smile og være en problemløser er min viktigste oppgave, sier hun.  Jeg merker når gjester ikke har det som de skal. Da prøver jeg å snappe opp hva det er, og tipser videre til andre kolleger som jeg vet kan gjøre noe for å snu situasjonen.

Ruta Valantiejiene (44), husøkonom:

– Steller rommet slik jeg ville gjort hjemme

– Jeg legger min sjel i å stelle rommet slik jeg selv ville hatt det. Når rommet er rent og pent, da slapper gjestene av og koser seg.

Kragerø Resort er definitivt et familieanliggende for Valantiejiene’ne. Hele familien er i sving.

– Mannen min og sønnen og kjæresten hans jobber her, forteller Ruta fra Litauen. – Nå har jeg vært her i fem år og familien bor i Sannidal, forteller en lykkelig smilende husøkonom.

– Jeg elsker resortet, og ville ikke byttet for all verden. 

Helena Vefald (19), servitør:

– Er det problemer, snakker jeg dialekt

Drangedalsjenta har et triks for å gjøre gjestene fornøyde. Det er å snakke Drangedalsdialekt. – Gjester blir glade av å høre dialekten min. Det kan snu en stemning. Mange har hørt om Sputnik, og da går praten lett.

–  Jeg synger eller serverer noe ekstra spesielt til noe skal feires. Helena brenner for å gjøre gjestene glade, og synes det er helt topp når hun bidrar til å gi spisegjestene en ekstra god matopplevelse.

Helena fra Drangedal har med seg hotellgenet fra fødselen av. Med en mamma som resepsjonssjef på Gautefall Turisthotell, hendte det også at julaften ble feiret på hotell. Og Helena syntes det var bedre enn å feire hjemme.

– Jeg har alltid visst at jeg skulle jobbe i denne bransjen.  Da jeg var liten, hendte det at jeg lekte syk for å være med mamma på jobb på hotellet.

Helena debuterte i restauranten på Kragerø Resort fordi de trengte ekstrahjelp. Etter bare 4-5 timer på vakt, fikk hun drømmetilbudet:  Kunne du tenkte deg å jobbe her? 

Stephanie Bergsland Haslum (36), SPA –sjef:

– Vi finner den beste SPA-behandlingen

– Mange av gjestene vet ikke helt hva de skal bestille i et SPA.  Da hjelper vi dem med å finne den beste behandlingen. Vi har lang erfaring i å vurdere gjestenes behov, og vet hva vi skal foreslå fra vårt rikholdige tilbud.

– Vi kan se mye ut fra persontyper, men det gjelder å være menneskekjenner. Og også kjenne litt på responsen på trykket i en massasje.  Vi spør gjestene om de har plager og «vondter» før vi går i gang.

– SPA-behandling er veldig personlig mellom terapeut og gjest. Trygghet er viktig. Og å kjenne gjestens forventninger, sier SPA-sjefen som er utdannet hudpleier og massør fra Oslo og England.

Hun har 15 terapeutkolleger med seg på laget. Oslojenta har flyttet til Kragerø, og bor med utsikt rett ned på golfbanen ved hotellet.

Hun passer på at gjestenes bookinger går som smurt, og er spesielt opptatt av terapeutenes kunnskap om produkter og behandlingsmetoder. – Tilbudet må skreddersys til den enkelte, forteller hun, avhengig av hvilke deler av kroppen som skal behandles, hudtype og alder. 

Jørre Kjemperud (47) direktør og gründer:

– Vi er stolte av det vi har fått til 

– Vi lever og ånder for gjestene på resortet, forteller Jørre Kjemperud.  Han er en av gründerne som tok over det han kaller en god dose positiv galskap i 2012. Han referer til medarbeidere med en utrolig yrkesstolthet som har fått til en fantastisk kultur.

– Å se den innsatsen de gjør og hvordan de legger sjelen i jobben sin, er utrolig inspirerende. Jeg gleder meg over alle gjester som kommer hit for å oppleve resort-ånden.

– Vi er stolte av hva vi har fått til og satser hardt på kurs og teambuilding, både for ansatte  og leverandører. Vi har greid å skape en gründerkultur og å skape et eierskap til resortet.

Direktøren forteller at satsingen har gitt gode resultater.

– 2014 var «all time high», og vi har hatt et forrykende 2015 så langt.  Vi scorer høyt på «beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet», men det er eierskapet og 70 dyktige medarbeidere som gjør at gjestene kommer tilbake. 

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.